[Epitesz-barkacs] villany rotációs

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 26., Szo, 14:23:58 CET

cst wrote:
> a 4lovas az kb 3,5kW -os lehetett, a benzines hatásfoka
> kb 30% (70% meleg veszteség) , azaz a tengelyre sem ment ki több
> 1200Wattnál (szerintem)

Szerintem a robbanómotorok teljesítménye alatt a tengelyén kiment teljesítményt
kell érteni, nem az elégetett üzemanyagban rejlőt.

Az elektromos gép biztos azért használható, csak szerényebb lesz a haladás vele.
A kapáláshoz gondolom kell egy fajlagos nyomaték, mittudomén 10 centinként
valamekkora. Ha keskenyebb a sor, amit képes megmunkálni, kisebb nyomaték kell.
Ha a teljesítmény még ennél is sokkal nagyobb arányban kisebb, akkor csakis a
forgás sebessége lehet sokkal szerényebb, szóval nem kell futócipőt venni, hogy
szaladj utána. :-)

A villanyosnak a hátránya a hosszabbítóval való örökös bajlódás, bármilyen
masináról is van szó, amit valahol tologatni kell. Fűnyírónál (idegenben
használtam még csak) azt a módit találtam ki, hogy a hosszabbító betáp pontja
felől egyre növekvő sugáron körcikkel mentén húzom-tolom a gépet, így a
hosszabbító mindig csak húzva van, nem kell visszafelé dobálni. Sokan ezt
tökhülyén csinálják, a meló zöme a hosszabbító rángatása, dobálása.

Na most, egy kapagépnél ez nem okés, mert hogy néz ki az a terület, amit ilyen
körcikkek mentén kapálnak fel. Bár érdekes lehet a dizájn. :-)

Persze ront a dolgon, ha fák is vannak, ekkor területenként kell újabb
középpontokat kijelölni, illetve egyes helyeken muszáj a zsinórt rángatni. Vagy
van segítő, aki állandóan kezeli a hosszabbítót.

Én egyébként azt nem értem, hogy miért olyan kertigépeket hoznak ki benzinesben,
amiknek nincs jól megoldva a kipufogó hangtompítójuk. Néha az embert az őrületbe
kergetik ezzel az egész hétvégén való berregetéssel. Nem igaz, hogy ne lehetne
kis többletsúly árán jelentősen, akár csaknem nullára csökkenteni a
kipufogóhangot. De legalábbis pl a fűnyírókés hangja alá.