[Epitesz-barkacs] Elektromos fogyasztas ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 27., V, 07:45:08 CEST

Zsolt wrote:

> Valószínűleg városi terepen, ahol elindul megáll...stb. sokkal több a
> fogyasztás mint egy sík, szélmentes, egyenes úton ahol 1szer elindul
> azt 40 km után megáll...

Ez így van, ha szar az elektronika, és eldisszipálja a fékezést. Különben lehet,
hogy csak a töltés-kisütés járulékos vesztesége miatt lenne rosszabb.

> El nem tudom képzelni ki az aki elektromos bicklit vesz országútra. :)

Pedig nem lenne rossz. Úgy képzelhető el a használata, hogy végig lehet tekerni,
de ha lejtő van, akkor a lejtő is, meg a tekerés is beletölt az aksiba, ha meg
emelkedő van, az aksi is, meg a tekerés is emeli az egészet. Szóval nem biztos,
hogy sebességváltóval kínlódnának az emberek. Ráadásul lehet, hogy fel is, le is
kb azonos sebességgel lehetne haladni, meg végső esetben azt is el tudom
képzelni (de ez már lehet, hogy nem lenne célszerű), hogy a tekerés és a haladás
semmiféle összefüggésben nincs egymással. Ekkor ugye a tekerés csak tölt, a
haladás meg elektromos.

Azért nem lenne célszerű, mert meghibásodás esetén lehetetlen lenne a
továbbmenés, míg ha a tekerés és a haladás között direkt a kapcsolat, akkor el
lehet lambadázni vele bárhova akkor is, ha totál betojt a cucc.

Viszont érdekes módon pl motorkerékpárnál se gondolnak arra, hogy elromlik, és
na akkor lehessen tekerni. Vagyis mégsem annyira elvetemült az ötlet a teljes
szétválasztásra.