[Epitesz-barkacs] Besurrano tolvaj

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 28., H, 13:50:00 CEST

Hofferek Attila wrote:

> 10 kV feszültség nem hajt át 10 Ampert egy emberen, akárhogy is nyúl
> hozzá.

Dehogynem! Csak ugye háztartásban nincs ekkora delej.
Emlékezz a korábban több helyre is belinkelt videóra, amin egy fazon a vagon
tetején mászkál, és rányúl a felsővezetékre. Igaz, hogy az 25kV, de egy
nagyságrend.

Többnyire az az ábra, hogy nem az ember teste fogja a nagy áramot létrehozni,
hanem a felületén végigrohanó ív, szóval zárlati jellegű lesz az áram, és leveri
a megszakítót. Bár hallottam már olyat, hogy valaki az oszlopon jó gyorsan kicsi
izzó tömbbé zsugorodott. Ezt a videó alapján nem igazán értem, hogy
történhetett. Lehet, hogy ez csak városi villamos felsővezetékén történt, ahol
asszem 550V körüli egyenfesz van.

Na aztán sejtem, mire gondolsz: 10kV-os villanypásztor vagy ilyesmi. Annak
persze nincs teljesítménye, és az áram pár mA.