[Epitesz-barkacs] Besurrano tolvaj

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 28., H, 17:22:58 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.03.28. 16:34:46 +2h-kor írta:

> Végül csak felhívtam a yardot, elmondtam, mi történt. Úgy mondtam, hogy
> tájékoztató bejelentés.
>
> Arra bíztatott a százados, hogy legközelebb, ha lesz ilyen fogjam el, és
> szóljak
> nekik, "kimegyünk az emberért".
>
> Egyúttal elmondta, hogy sajnos minden napra jut legalább 1 besurranós
> bejelentés.
>
> Lehet, hogy össze kéne kapnunk nekünk is magunkat a környéken, és elkapni a
> bandát. Szerintem nem lehetnek sokan, de annál szorgalmasabbak.
>
> A végén még meg fogom keresni a helyi jobbikot. :-)

A hazai magántulajdon védelmének joga meglehetősen szűk körben érvényesül és
ettől az irányadó bírói gyakorlat sem tér el.
A jogos önhatalom gyakorlását – Ptk. 190.§.
(1) bek: A birtokos birtoka ellen irányuló támadást- a birtok megvédéséhez
szükséges mértékben- önhatalommal elháríthatja.
(2) bek. Az elveszett birtok visszaszerzése érdekében önhatalmúlag csak akkor
lehet fellépni, ha más birtokvédelmi eszközök igénybevételével járó
időveszteség a birtokvédelmet meghiúsítaná -

valahol a jogtárban benne van, hogy el is foghatom

csak egy nagyon vékony hajszál választja el az önbíráskodástól –
Btk. 273.§. (1) aki abból a célból, hogy jogos, vagy jogosnak vélt vagyoni
igényének érvényt szerezzen, mást erőszakkal vagy fenyegetéssel arra
kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, bűntettet követ el
és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő - amit szintén
nagyon közel található a zsarolás bűntettéhez-
Btk. 232.§. (1) bek. Aki jogtalan haszonszerzés végett mást erőszakkal vagy
fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen ne tegyen vagy eltűrjön és
ezzel kárt okoz, bűntettet követ el és egy évtől öt évig terjedő
szabadásgvesztéssel büntetendő – melyeknél az a legrosszabb, hogy a cselekmény
elkövetése után már a minősítés bármi lehet és igazából a haszon jogos vagy
jogtalan voltán illetve azon múlhat a dolog, hogy a birtokvédelem mennyire
volt halaszthatatlan. Ezeket a kérdéseket utólag fogják a tárgyalóteremben
eldönteni, miközben a birtokosnak ott és akkor kell dönteni, amikor sérelmet
szenved.