[Epitesz-barkacs] aramfejlesztes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 29., K, 15:30:54 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Hálózatra teszed, akkor elindul mint motor, és túlpörgeted, nyomatékot
> pumpálsz bele, akkor vissza fog termelni a hálózatra. Szigetüzemre nem
> alkalmas.

azért vannak lehetőségek.
1. ha van valami inverter, ami előállítja neki a színuszt, és visszatáplálni is
tud, mehet a dolog.
2. ha van valami, ami megtermeli neki a működéséhez szükséges meddőáramot, akkor
is működik, csak a felgerjesztésben nem vagyok biztos.

Ez a második eset nálam véletlenül előfordult. Csörlő, átalakítottam, hogy
hosszú kanócon lógjon a működtetője, és a hálózat is lent legyen. De azt
elrontottam, hogy kikapcsoláskor a kondi rajta maradt a motoron.

Ereszkedik lefelé nagy súllyal, kikapcs, és nemhogy megállna, hanem még gyorsul
is. Hálistennek a vészkapcsoló leválasztotta a kondit is, különben még baj is
lehetett volna belőle.

Az történt, hogy kikapcsoláskor ugyan lejött róla a hálózat, de a kondi
megtermelte azt a meddőt, ami miatt megmaradt a kapcsokon a színusz, és ez elég
volt a fékmágnes táplálásához. A fékmágnes hivatott ugye a fék kiemelésére
működés közben, fesz nélkül valami rugó fékez.

Most már meg van rendesen csinálva, de marha kellemetlen volt.

Azt ki kéne próbálni, hogy mi van akkor, ha ott a motoron az elegendő kondi, és
úgy pörgetik meg a motort. Talán valami remanencia miatt felgerjedhet, de
belegondolva mégsem: mert az aszinkrongép árama ugye nyomatékarányos. A freki
fordulatszám-arányos, a kondi reaktanciája meg csökken a freki növekedésével,
tehát pl fele fordulatszámon a kondiáram negyedelődik, tehát valószínű, hogy fel
se tud gerjedni. Vagy ha igen, már csak jókora fordulatszámon.