[Epitesz-barkacs] Kapu

szlretro szlretro at freemail.hu
2011. Már. 30., Sze, 13:01:36 CEST

Kedves Jozsi!

Ugyan nem uszokapu (hanem tolo), de en sk csinaltam magamnak:
3,5 m nyilasra 4 m-es kapu, 40-es zartszelveny a keret, a belseje
acellemezes szendvicspanel.
Alul szinten 40-es szogvas, amibe belebetonoztam fel meterenkent
ellenallatokat, amiket 12 V-tal lehet futeni. (En sem vagyok hive a
230-nak ilyen helyeken.)
Felul a kifuto resznel ket gorgo (gyari, azt hiszem 600 Ft volt /db),
ez forditott U alakban kerult a felso zartszelveny kore. Alul a
szogvason gyari kerek 3 db, ezek 2800 Ft/db voltak, de profi cucc,
csapaggyal, azt hiszem 16mm-es tengelynyilassal.
A meghajtas meg csak dobozban, de az egy ablaktorlo motor, amit egy
kozponti zar elektronika + par rele vezerel (vannak vegallaskapcsolok,
de infrasorompo nincs :( , se tulterhelesvedelem, ez utobbit viszont a
meghajto tengely kello gyengitesevel el lehet erni (mg-i gepekben van
sok helyen hasonlo vedelem)). A kp-i zarat mult evben vettem a
metro-ban, akciosan 2db taviranyitoval (4 funkcio) volt 16 eFt ha jol
emlekszem.
Arak tekinteteben azt hiszem Vajk irta, h erdemes korulnezni, en is
talaltam haromszoros kulonbsegeket is.

udv,
szalai laci

j> vajk fekete wrote:
> [...]

j> Ha gondolod, és nem probléma, megköszönöm előre is.
j> Egy kb 3...3,3m nyílású kaput szeretnék csinálni, ami megvan 180 centi magas, és
j> ha rácsimpaszkodik egy gyerek, azt is kibírja. Nem tudom a súlyát hirtelen
j> megsaccolni, de kb 2-300 kilónál biztos nem lesz több a levegőben lévő rész.
j> Ehhez kell kiválasztani azt a felréselt zártszelvénynek megfelelő sínt.

j> Igen, ez a leglényegesebb része, aztán felül is szokott lenni valami megvezetés,
j> ami nem feltétlen a kapu festett részein futó görgő. Valamint a fogasléc és a
j> hajtás. Aztán van a fogadó rész, ahol ráfutó görgőt is szoktak elhelyezni, vagy
j> nem emléxem, mi a pontos neve, valamint a felső részen egy Y-szerűen széthajtott
j> lemezszerkezet, amibe belefut a kapunak a felső csücske, és azon is van egy U
j> alakú rozsdamentes akármi, de ezek nem kellenek feltétlenül.

j> Nekem ebből két tétel van, ami nem olyan, amit meg tudok csinálni:
j> Az egyik a hajtómű, tehát valami ilyen motort kell venni hozzá. Ahogy elnézem,
j> mind 230AC-s, pedig ebben vannak kockázatok: nem lehet bemenni, ha nincs áram,
j> csak max kijönni. (Valami mechanikusan szétakasztható ilyenkor, de én ennek nem
j> vagyok a híve, mert a lopóember is bemászhat, szétakasztja, aztán akár autóval
j> beállva is tud cuccokat elhordani.)
j> Szóval én valami akkuról menő, 12V-os rendszerben gondolkodnék, ha létezik
j> ilyen.

j> A másik, ami készen kell legyen, az a távirányítós-rádiós rész. Ezt tuti nem
j> tudnám megcsinálni magam.

j> Lehet, hogy megveszek egy hálózati motorú cuccot, aztán azt alakítom át akkusra,
j> ha nincs más lehetőség. De nem úgy, hogy berakok egy szünetmentest. :-)

j> hjozsi

j> Epitesz mailing list
j> Epitesz at lists.javaforum.hu