[Epitesz-barkacs] Kapu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 30., Sze, 13:50:42 CEST

vajk fekete wrote:
> amiket lattam, azon azert nem volt kW motor. inkabb 300W koruliek.

Jó, túloztam kicsit, meg nekem nagyobbat mondott egy ismerős.
De a 300W is a 3-szorosa annak, amire szükség lehet. Más kérdés, hogy esetleg
árban jelentéktelen az eltérés.

Csigahajtóműves 12V-os dc motor, ami nem ablaktörlő vagy ablakemelő, és megvan
vagy 100-150W-os, miben lehet?

Ha a csigát 0,3-nek veszem hatásfokban, és aszondom, hogy a kapu nem szorul 10
kilónál jobban, és 0,5m/s a max seb, akkor kell pont 100W-os motorteljesítmény.

Más kérdés, hogy esetleg a motorokat a felvett teljesítmény alapján
névlegesítik, ezért kellhet mondjuk 150W vagy több. Viszont az is biztos, hogy a
0,5m/s akkora, hogy ilyet senki nem csinál (csak én fogok :-) ).