[Epitesz-barkacs] aramfejlesztes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 30., Sze, 22:58:56 CEST

Mágus Bérprogram Demo  <magus.demo at dpg.hu> 2011.03.30. 22:05:51 +2h-kor írta:

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.03.30. 20:39:24 +2h-kor írta:

> Úgy értem, hogy maga az alapáramkör könnyen lehet, hogy akárhogy is
> méretezik,
> eleve visszatáplál, ha betolnak neki energiát. Nem üzemszerű ugye, mert
> üzemszerűen nem szoktak a fogyasztók visszatáplálni. Nem tudom, hogy van
> megoldva, hogy mit csináljon, ha visszatér a hálózat, de gyanús, hogy valami
>
> (szilárdtest)relé kapcsolgat, ha elmegy vagy visszajön a hálózat.
>
> Vannak nagy, komoly inverterek, amikben maga a 3f inverter egymaga meg tudja
>
> oldani, hogy az aksiba vagy ból közlekedjen a delej, tehát teljesen
> [...]

megpróbálom  összefoglalni:
-----------
gondolati síkon az előzmények:

Józsi említette, hogy a nagy teher visszafelé pörgette a motort, amit a
bekapcsolva felejtett kondi begerjesztett, és fékezés helyett gyorsított...

egy szövegben találtam: "Az aszinkron generátor működési elve" szövegben

"...az aszinkron generátor sztátorának mágnesezése szükséges az indítás előtt.

Ez megoldható kondenzátorokkal is, melyek elegendő mágnesező áramot
tudnak biztosítani".

kb ez lehetett Józsi teheremelőjében a problémás pillanatban

" Ezen kívül szükség van még arra is, hogy a rotor vasában egy kis
visszamaradt
mágnesesség is legyen, mikor indítjuk a generátort.
Ellenkező esetben külső tápegységre van szükség a rendszer indításához. "

legrosszabb esetben az inverter ezt megtermelné rövid ideig
-------------

nekem  a villanymotoromat ( IMI OZF 90C- 4KD típusú, 1 fázisú, 1500 W- os )
deltában kötve, és egyik tekercsével párhuzamosan kondit bekötve
1fázison tudom  szaros 220Voltról is pörgetni ( mivel 3fázisom sosem volt )
( 220V 8,8A 1500W 1400ford 0,98cosfi  IMI villanymotor )

a melléklet leszakadt pár kB  mérettöblet miatt,  itt van a
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a3/a3d1438aba23d8eb2aec56114714d344
jpg )

elgondolásom szerint a tengelyt benzinessel pörgetve akár generátorként is
dolgozhatna
1fázisú generátorként ?