[Epitesz-barkacs] aramfejlesztes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 31., Cs, 01:29:05 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.03.31. 00:34:53 +2h-kor írta:

> Eszembe jutott egy sokkal egyszerűbb, biztonságosabb módszer az indításhoz,
> az  inverter se kell hozzá.
>
> Felpörgeted a motort üresben. Nem jön ki belőle fesz.
>
> Aztán a kb 325V-ra (hálózati csúcs) feltöltött kondit rákapcsolod egy
> kapcsolóval. Szerintem beröffen.
>
> Sőt, meg lehet úgy is csinálni, hogy ne kelljen barkácsolni. Ehhez már kell
> az  inverter kis időre.
>
> Ellenállás, dióda, ezen át feltöltődik a kondi lassan, aztán simán rákapcs.
> Az
> ellenállás lehet olyan nagy, hogy nem számít, hogy az inverter is rajta van,
> [...]

az inverter biztosan kell majd nekem, de azt kb 20Wattal terhelnem kell,
hogy begerjedjen hidegindítással

a villanymotoron van jelenleg is kondi ( 2db, amiket eddig is használnia
kellett  ), de a váltóáramú kondikat egyenárammal is tölthetem ?
mennyi idő alatt veszti el a töltését ? vagy ezért kell egyenárammal tölteni,
hogy az átkapcsolás 1másodperce alatt ne vesszen el a töltése ?