[Epitesz-barkacs] Kolibri petróleumfőző - hogyan működik???

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 31., Cs, 22:38:46 CEST

Nem lehet, hogy ezt a petróleumos kütyüt max nosztalgiából érdemes feléleszteni?

Ma már inkább valami kis kemping-gázlapackos cumóval nyomulnak, nem? Vannak
olyanok is, amikbe az a kis palack csavarandó, ami a benzinlámpához rettentő
hasonlóan működő gáz holmihoz való. Seperc alatt lehet cserélni. De biztos
létezik még az a kb 2 kilós töltetű acélpalackos móka is, ami régebben nagy
divat volt. (Ismertem a céget, ahol ezeket a palackokat gyártották, sőt, a két
varrat, ami a palackon volt, azokkal a hegesztőgépekkel és készülékekkel
készültek, amiket zömmel én követtem el. Ez egy tsz melléküzemága volt.
Borzasztó sok ilyen palackot gyártottak.)

Petróleum ügyben nekem a harisnyás horgászlámpák tetszenek. Bazi fényük van, nem
lehet belenézni. Nem tudom, létezik-e ilyen gázra is, de biztos. Emléxem,
gyerekkoromban milyen türelmes volt a nagybátyám, amikor kíváncsiságból
hozzáértem a már jól kiégett harisnyához. Persze porként hullott alá, ő meg
komótosan felrakta az újat, de soha többé nem nyúltam hozzá.

Nagy hohohohohooorgász volt az öreg, én semmit nem örököltem belőle.