[Epitesz-barkacs] vizora reagalasa csopogesre ?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Május. 29., V, 20:40:51 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.05.29. 17:47:52 +2h-kor írta:

> Más kérdés, hogy ha nulla a havi fogyasztás, akkor tuti kijönnek, és
> megnézik,
> mi az ábra.

 kb 18 éve kutazok.
a környéken állítólag 40 - 60 - 80 köbméterek mellett nálam
elment a még korábbi óránál 2m3  vagy az előző óránál  3m3
( most kb 1m3 )  vízóraolvasónként egyszer rákérdeztek, hogy
ilyen kevés? ... mutatom neki, a) van ott kutam, annyit rántok fel,
amennyit akarok, b) a plomba sertetlen  c) az altaluk felszerelt
ora van fent,   a plomba sertetlensege miatt megnyugodtak

> Viszont a vízműveknek elég lenne kevesebb idő is ahhoz, hogy rádverje a
> balhét,
> ha felfedezik a turpisságot, ha nem is nyúltál az órához. Nem tudom persze,
> hogy  jogilag hogy is állna a dolog, ha akárhogy is, de egy ilyen
> fogyasztáscsökkentő
> eljárást megépít valaki, és a hatóság tudomására jut. Érdekes jogi probléma.
> Mert hogy a lopási szándék egyértelmű, az agyasság is, de nincs semmi
> beavatkozás a mérőrendszerbe. Szóval nem tudom, mi lenne, ha kiderülne. Na
> de miért kéne neki kiderülnie? Főleg, ha néha kilocsolsz 1-2 m3 vizet. :-)

Qmin = 0,03 m3/óra  azaz 30 liter/óra a  vízórák stacionárius üzemvitelre
vonatkozó
pontossági előírásai az ISO 4046 szabvány szerint a következők:
a minimális (Qmin) és trend (Qtrend) ...

tehat " csókoltassuk öket az ISO ... szabvany szerint"  :-)

ha engem támadnának, akkor
a) készíttessenek olyan mérőórát, ami érzékeli a csepegő vizet is ( persze
létezik ilyen,
térfogatváltozásos is, csak nem ilyen piciben )  (egyebkent térfogatváltozásos
pl. a gázóra)
b) ehhez modosittassák a szabványt, és a hitelesítési leírásokat
c) és ha a fentiek sikerülnek, szereljenek fel olyanokat

> Én drukkolok neked, csak ne terjedjen el a módi, nem szeretnék sokkal
> nagyobb  vízdíjakat fizetni. :-)

köszi, jelenleg ( a kútvíz miatt ) kb  havi 1ezer Ft megtakarításért kell(ene)

" megdolgoznom " a vízórával, de a kerti csapnál levő második vízóra
( mint önálló jeladót kellene csak ) kellene beraknom

> És bizony az a két generáció le fog cserélődni, és biztos itt többen nem
> értünk
> egyet abban, hogy milyenre. Sajnos vannak ráutaló jelek, hogy g...bbre. :)
> Narkós, agyatlan, másokon élősködőkre, én ennél bizakodóbb vagyok. Különben
> is
> az agyatlanok nem tudnak ilyen trükköket kieszelni, akik meg tudnak, azok
> remélhetőleg nem foglalkoznak vele, mert ennyi szellemi meg fizikai
> energiával a
> 100-szorosát megkeresik az így elérhető haszonnak.

napi 2-3 óra helyett lenne 8 - 10 órás munkaképességem, nekem sem lenne
ilyen kis haszonnal járó megoldásokra gondolni