[Epitesz-barkacs] vascső, könyöklő

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2011. Nov. 2., Sze, 22:13:35 CET

Szervusz Attila!

> létezik olyan "szabvány", minden vasboltban kapható vascső, aminek
> kb 28mm a belső átmérője? Kívülre az milyen szabvány menetet szokott
> kapni?

Itt http://www.ferroglobus.hu/ kb. látni, amit itthon kapni lehet,
vannak átmérő és falvastagság adatok is. Acél a főmenüben. Vásárolni
nem érdemes valami 50 kFt alatt.

> Ablak elé könyöklőt fából készítek. Alulról, tehát ahol ragasztom,
> ott is lelakkozzam szerintetek, tehát a fát magát teljesen lezárjam
> lakkal, vagy alulról hagyni kéne lélegezni? Az én logikám szerint
> teljesen le kéne zárnom, hogy ne mozogjon a légnedvesség
> változására.

Gondolom, bent lesz. Szerintem annyira tutira nem tudod lezárni, ha
nem most, akkor évtized múlva megrepedezik a lakk és akkor mozdul. Mi
táblásított fenyőből csináltunk ilyet, olajozva van. Alul már nem
tudom, volt-e, de az olaj úgysem zárja le annyira. Leragasztottuk és
ott maradt még vakolás után is. Volt korábban egy, ami fölpöndörödött,
de ott hibás volt a táblásítás, mert három sorban egyfelé álltak az
évgyűrűk.

szia: Balázs