[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Nov. 8., K, 10:50:13 CET

Nekem ezt mondták.
Vitassuk meg, hátha a közös gondolkodás során jó eredményre juthatunk!

A vastag fa a tapasztalatom szerint füstöl, kormol.
Az is igaz, hogy a vékony nagy lánggal hamar elég és emiatt sok hőenergia
megy ki a kéményen.

A vastag fa nem úgy tud gázosodni, ahogy a vékony.
A fa a hő hatására elkezd bomlani és szétválik parázsra és gázokra.
Ezek a gázok elégnek, ha megvan az égés feltétele.

Ha meggyújtok 1 darab fenyő gerendát, az elalszik és sokáig parázslik,
füstöl.
Ugyanígy van ez az akáccal is.
De a dió, a fűzfa, a nyárfa magában is elég, lángol. Akkor is ha csak 1
darabot rakok a parázsra.

Ez a jelenség is befolyásolhatja azt, hogy milyen vastag fát érdemes
berakni és természetesen az
égéstér mérete is. Egy sparhertba, ahol kicsi az égéstér, kicsi tüzet is
lehet rakni.
Hasonló méretű a kandallóban nem melegít, a parázs hamar elalszik.

Én is szoktam vastag fát berakni, azért, hogy lassan égjen, sokáig ne
kelljen rárakni.
De csak akkor, ha kicsit kell fűteni, vagy csak tartani akarom a
hőmérsékletet.

Üdv. Tibi