[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Nov. 8., K, 17:26:52 CET

egy forumon talaltam egyszer, hogy valaki ilyet epitett:

samott tuzter, szabalyozott levegovel, felette a fust/lang altal melegitett masodik "tuzter", amin a fust atmegy, ujabb szabalyozhato legellatassal. aztan korbe nagyonsok teglabol epitett nagyonsok cserepkalyha fustjarat, aztan megtobb tegla, aztan padlofutescsovezes vakolatban, aztan kozetgyapot hoszigeteles, asszem 10cm.

barmivel, de inkabb apritott faval megrak, meggyujt. a tuzter allati forros sokszaz fokra melegszik, a felso forro kamraban a beengedett levego "eg" mint az olajkalyhaban, a sok jaraton a fust nagyon lehul. hamar leeg, nem kell lassitani az egest, csogazon es kesz. az egesz tobb tonna, amire leeg, szepen lesz benne egy homerseklet gradiens, belul legalabb 500 fok, kivul 60-70. ha leegett a levegot el kell zarni.

maga a kazan egy puffer tkp, raadasul egy magas homersekletu puffer. a vizet a rendesz hagyomanyos futes szivattyuja keringeti a termosztat utasitasa alapjan. kozben a ho a kazan belsejebol szepen lassan megy a kulseje fele, ahonnan elviszed. ha nincs hideg, eleg parnaponta futeni, ha nagyon hideg van, akkor naponta ketszer. de nem kell tuzet orizni, piszkalgatni, mert ket ora alatt leeg komplett.

vajk