[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 09:20:30 CET

Sziasztok!

> naponta 4 adag, adagonként 20 kiló körüli fa fogy el
Tegnap lemértem egy adagot. 12 kg volt és ennyit tüzeltem el.
Ez azt jelenti, hogy téli hidegben 50-60 kg-ot tüzelek el.
Igaz ezt kiegészítem a téli hidegben kb 2-3 m3 gázzal.
Fafűtés nélkül ez napi 10-14 m3 gáz lenne amikor nappal is minusz fokok
vannak.
(Éves szinten 1500-1700 m3.)

Még egy dolog. Egyikőtök írta,hogy a fa ára 288Ft/q. Én ezt az ágfát 70
000Ft-ért veszem, ami
5 erdei köbméter. Vagyis 1x5x1,7=8,5 m3. Ez mire összevágom kuglinak és
rakásba rakom, kevesebb térfogatú
lesz. Úgy számolok, hogy ez kb 50-60q. Ha 50q-val számolok, akkor nekem
1400Ft/q jön ki.
Igaz én fűrészelem össze és most már néhány ezer Ft-al drágább lesz.
Ugyanis meg kellett rendelnem a januári
szállítást. Ilyenkor készül az éves terv és meg kellett mondanom, hogy
melyik hónapban kérem és azt
is, hogy1 vagy 2 teherautónyit.
A darabolást a behordást azért nem számolom, mert egész nap íróasztal
mellett ülök.
Ennyi "sport" ennyi mozgás kell az embernek.

Éves viszonylatban meg a következőképpen számolok:
kb 210 napig fűtök. Hol több, hol kevesebb fát naponta. Ha átlagosan
36kg-ot tüzelek el, akkor
az 75q. Ez több, mint az egy fuvarnyi 5 erdei köbméter. Ami egyezik is,
mert egynél többet szoktam eltüzelni.

Aztán van még két dolog, ami amellett szól, hogy ne nagyon számoljak utána,
hogy a gáz vagy ez éri meg.

Volt, hogy elromlott a gázkazán. Ekkor kinyitottam minden ajtót és csak a
kandallóval fűtöttem be a ház
használt részét. Emiatt nem akartam olyan kandallót amiben víz van, aminek
a működtetéséhez villany kell.
Mert így tudok fűteni akkor is, ha nincs gáz, vagy nincs villany. Vagy
egyik sem.

No meg este leülünk a kandalló elé, nézzük a lángokat és beszélgetünk.
Van, hogy csak a feleségemmel, de volt, hogy mind a négyen ott ültünk.
A kandalló üvege mögött gyakran jobb műsort látunk, mint a tévében. :-)

Üdv. Tibi