[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 13:28:43 CET

Kormos Imre wrote:

> " az akác víztartalma a legalacsonyabb, frissen vágva is csak  25-30
> %. Szemben a tölggyel,bükkel,cserrel , melyek víztartalma eléri a 60
> %-t is."

ezt nem úgy kell érteni véletlenül, mint a levegő páratartalmát? Tehát nem
lehet, hogy szó sincs arról, hogy ha fogok egy 1 literes fakockát, az kijön 1,2
kilóra, aztán fogok egy ugyanabból a fából faragott ugyanekkora, de csontra
kiszárított fakockát, az meg már csak 0,48 kiló?

Vagyis lehet, hogy a 100% alatt azt kell érteni, amennyit a fa max képes
felvenni, az meg lehet, hogy csak 10-15% súlyban, azaz a 60% alatt a valóságban
6-9 súlyszázalékot kell érteni.

Nem tudom, csak felvetettem. Ugyanis nem tudom elképzelni, hogy a tölgyfa
0,48kg/dm3 fajsúlyú legyen, de azt sem, hogy a vizes tölgyfa meg 2 fölötti.