[Epitesz-barkacs] Hungarocell plafonra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 10., Cs, 10:58:41 CET

Zsiráf wrote:

> Kis területen, ahol nem kell egymás mellé tenni több táblát, jó lehet
> a purhab. Ahol viszont sok táblát kell síkba hozni (mint pl. egy
> mennyezet főleg, ha egyenetlen), ott nem használható, mert mire a
> harmadik táblát felragasztod, az első alatt már megköt annyira, hogy
> nem tudsz rajta mozdítani semmit.

Ennek örülnék a legjobban. Felnyomom a táblákat, és padló-plafont átérő lécekkel
alátámasztanám. Ha a harmadik ragasztásánál már megkötne, akkor kevés ilyen
lécet kell használnom. Ha sokáig tart a megkötés, akkor rengeteget.

A plafonra ragaszásnál van egy másik gond. Nagyjából párazáróra kell csinálni az
egészet, különben a hungarocell fölötti hideg felületre lentről bejutó levegőből
kicsapódik a pára, és vagy felgyűlik a táblákon, amitől azok leesnek, vagy
valahol le fog csurogni, ami marha kellemetlen.

Én úgy képzeltem, hogy réseket hagyok a táblák között, kb 5-10 mm-eseket, aztán
utólag ezeket telenyomom purhabbal.

Függőleges, külső falnál úgy csináltam, hogy a már fent lévő tábla vizszintes
élére nyomtam purhab csíkot, a függőlegesre meg vagy a fent lévőre, vagy a
felrakandóra. De csak azért, hogy ne menjen mögé direktben a külső hideg levegő.
Itt pára probléma nincs.