[Epitesz-barkacs] wc tartaly elszivo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 20., V, 18:25:11 CET

hofi at soka.co.hu wrote:

> Ez folyamatosan megy, vagy csak wc villany felkapcsolaskor?
> Hany kobmeter levegot visz ez el naponta?

Már gondolkodtam rajta, hogy a szellőzést is megoldhatná, ha már úgyis...
Alapjáraton lassan húzza a levegőt (pc venti vagy efféle kisebb feszen),
használatkor meg kicsit erősebben.

Előnye: a wc-ben nem kell fűteni, ha netán olyan a kéró, mert a lakásból oda
menne a levegő, ami ugye meleg. Más kérdés, hogy ami a helyére jön, az hol jön
be. Normál, nem tömített ablak-ajtójú helyeken lehetne ez megoldás a légcsere
irányítására. Tömített lakásoknál meg bele lehet vonni ezt az elszívót is a
hőcserélős mókába, ha van értelme. Mert hogy nagyon kicsi huzatról van szó,
lehet, hogy nincs.

Már volt róla szó, hogy amúgy kéne óránként és személyenként valami 25-30 m3
friss levegő. Vagy CO2 elnyelető. :-) Ekkor is kell a friss levegő, csak sokkal
kevesebb.