[Epitesz-barkacs] lemez preseles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 22., K, 10:32:46 CET

vajk fekete wrote:

> Hogyan lehetne gyorsan/olcson csinalni egy ilyen cuccot otthonra?
> 0.5-os 1x2m alulemez 3000 forint korul van, olyan helyen megveszem
> ahol felcsikozzak tablaolloval, nekem csak meghajlitgatni kellene.

Én szoktam ilyen jellegű feladatokhoz céleszközöket csinálni.
Ezúttal talán az lenne a járható út, hogy valami készen vehető, másra is
használható hidraulikus cuccot egy hegesztett szerkezettel kiegészíteni. És
persze azt elfelejteni, hogy jókora, pl 2m-es darabokat nyomni, mert ahhoz marha
nagy erők kellenek, de legalábbis nagy szerszámok.

Én még azt is el tudom képzelni, hogy anélkül a sok kis patentfogó nélkül is meg
lehetne nyomni egyszerre az omegát. A dolog lényege egy olyan szerszám lenne,
aminek egy része egy bizonyos út megtétele után beszorul egy ékbe, és
összetolódik két fél a préselés során a sablonrúd alá.

Némi fantáziával a gépmunka is elkerülhető. :-)

Amikor szükségem volt rá, csináltam egy meglevő 5 tonnás kis hidraulikával
sínhajlítót. Ezzel 10x120-as félkemény vörösréz sínt lehet hajlítani (meg persze
keskenyebbeket is). Ez a szerkeztet se tartalma gépmunkát, laposvasakból
darabolással, hegesztéssel, némi köszörüléssel készült, meg készen vett
köracélból, némi zártszelvénydarabból.

Ennek is valahogy így állnék hozzá.