[Epitesz-barkacs] zsakmenet, kulso "zsakmenet"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 24., Cs, 20:53:33 CET

Hofferek Attila wrote:
> Hello,
> mivel es hogyan lehet furatba zsakmenetet furni ugy,
> hogy vegig szabalyos legyen a menet, ne fogyjon el
> feluton?

Én úgy szoktam a feladatra legalább ráközelíteni, hogy fogok egy gépi
menetfúrót, és a hegyéből rendes darabot levágok. Akár akkorát, hogy már csak
teljes menet rész legyen. Ennek kiélezem az első 1-1,5 menetét, ezzel szépen
csaknem az aljáig lehet vágni a menetet.

metszőnél nincs ilyen gond, az eleve eléggé ráközelít. Mivel a csavar valamit
akar odafogatni, nem igazán szokott szükség lenne arra, hogy teljesen tövig
legyen a menet. Azért kb ilyenre szokták csinálni, de nem metszővel, hanem
mángorlással. Ha mégis csak betekerni akarod valamibe, és a fejnek kell
felfeküdnie, meg kell kicsit süllyeszteni a lyukat.