[Epitesz-barkacs] rugóbolt?

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2011. Nov. 26., Szo, 15:32:59 CET

> Ha oda bemegyek, mit kell majd mondanom, ha kb 1 cm hosszú,
> 4 mm átmérőjű, méreteihez képest viszonylag erős spirálrugót
> akarok venni, az sem baj, ha nem eszi a rozsda.

Olyan állat, hogy méreteihez képest erős rugó, szerintem nincs. Amikor
életem egyetlen rugóját terveztem, akkor tudtam meg hjozsitól, hogy minden
rugóanyag gyakorlatilag azonos erősségű, kizárólag a méretek számítanak.

A képletek sem bonyolultak, de lehet találni neten is kalkulátort hozzá.

Pl:

http://www.efunda.com/designstandards/springs/calc_comp_designer.cfm

Konkrétan, amikor a Baros utcai rugóboltot kerestem (Makrai rugó), akkor
derült ki, hogy hiába mesélem neki, hogy mit kéne tudni a rugónak, őket csak
az érdekelte, hogy mekkora legyen, milyen vastag drótból.

Palasik Sándor