[Epitesz-barkacs] lyuk kinyomó szerszám

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 28., H, 14:01:44 CET

Hofferek Attila wrote:

> mi annak az autentikus neve, ami egy lyukat kiperemez,
> hogy hosszabb menet tudjon lenni benne, ne csak egy
> anyagvastagságnyi?

Nem tudom, de ha nekem kéne ilyet csinálnom, mármint ilyen peremes lyukakat,
akkor csináltatnék egy fúrógépbe fogható szerszámot, aminek a vége a peremezendő
furat első átmérője, innen jön egy kúpos rész, aztán a készméret a kellő
hosszban, végül egy váll, ahol megáll.

Azért fúrógépbe kell rakni, mert ekkor a forgás miatt a betolási surlódás
gyakorlatilag megszűnik, tehát úgy viselkedik, mintha csak benyomnád a lyukba,
de a surlódás nulla lenne. Ettől persze még kell erő a kúp miatt. Gondolom
vékony anyagba akarsz nem túl nagy átmérőjű meneteket furkálni.

Ha valami hidraulikus vagy beütős szerszámot kell elkövetni, akkor tuti kell
ellendarab.

Jó gyakran fúrok meneteket lemezbe, de inkább vastagabb anyagot választok,
illetve adott méret szokott lenni (szekrénybe szerlap).

A non-text attachment was scrubbed...
Name: lyukperemezo.gif
Type: image/gif
Size: 1194 bytes