[Epitesz-barkacs] vaskerites festese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Okt. 10., H, 23:54:13 CEST

cst wrote:
> egy Wartburg bal első rugójának a teteje az alvázból kiszakadt
>
> 1mm-es szarvasból volt a kiszakadt  rész,  2,5-ös pálcával pöttyönként
> villannyal megfogattam, és a legvégén egy malacperzselővel
> meglágyítottam, és utána még sokáig bírta :-)

Hát persze, sokmindent el lehet követni. Én is régen kizárólag ezzel
hegesztettem. Sőt, a közelmúltban rávettek egész napos hegesztésre (ott derült
ki, hogy nem egy egyórás munkáról van szó). Megdolgoztattam a kis invertert
2,5-ös elektródával. Egész jó varratokat sikerült produkálni már egy óra múlva.
Az elsők elég rondák lettek.

Na de ha olajedényt kell hegesztenem, eszembe nem jutna ezzel csináli. :-)

Mechanikai igénybevétel szempontjából tök jó lehet a kézi elektróda. Anyagfüggő
a dolog. Anno az atomerőműben is használták, csak a gyökvarratot kellett
mindenképpen awival csinálni. Na persze nagyon kellett tudni hozzá, mert nem
lehetett a varratban se zárvány, se légbuborék. Azért az esetek zömében az
egészet tisztán awival csinálták, ott is kiköszörülték azt a részt, ahol
véletlen beleért a wolframmal a faszi. A röntgen tuti észrevette. Minden
varratot megröntgeneztek.