[Epitesz-barkacs] hőálló szilikon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Okt. 30., V, 13:29:09 CET

Hofferek Attila wrote:

> Akkor előbb-utóbb én is le fogom venni újra a védőburkolatot a
> kisflexről? :-)

Onnantól sokkal jobban fogsz vigyázni.

Megsúgom, hogy én már évtizedek óta használok kicsi meg nagyflexet is, és
sosincs rajta a védőburkolat. Nem lehet jól látni miatta, amit csinálok. Főleg a
vékony tárcsával (125-ös 1mm-es) tökszar lenne, ha ratja lenne.

Még sosem robbant szét nálam tárcsa. Olyan már volt, hogy leesett a flex, eltört
a korong, ekkor dühös vagyok magamra. Ha csak kis darab törik ki belőle,
kipróbálom megpörgetéssel, mi az ábra. Volt már, hogy ezt is elhasználtam.
Nagyon túl van méretezve biztonságilag.

Arra mindig vigyázni kell, hogy sose feszüljön bele a vágásba a korong, mert
ekkor jönnek a plusz terhelések. Igaz, hogy ekkor leáll az egész, eltűnik a
centrifugális erő. Én azért vigyázok erre inkább, mert ekkor sérül a tárcsa is,
a munkadarab is. Nem is fordul elő szinte soha.

A nagyobb darabológéppel (4kW-os 3f motorú) már csínján bánok. Arról eszembe nem
jutna levenni a burkolatot. Így is óriási szikraesőt produkál.