[Epitesz-barkacs] lemez "furasa"

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Sze. 15., Cs, 15:25:07 CEST

Lemezlyukasztónak hívják. http://www.hidramix.eu/kezilyuk.htm

Szabolcs

----- Eredeti üzenet -----
From: jhidvegi
Sent: Thursday, September 15, 2011 2:27 PM
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] lemez "furasa"

szlretro wrote:

> Arra gondoltam, hogy a ket egymasba illeszkedo csapagykulsot kitoltom
> valamivel (vagy csak befenekelem oket), majd kozpontosan (egymasba
> illesztve) kifurom. Viszont eszterga nelkul _pontosan_ kozepen kifurni

Nem érdemes ezen agyalni, ilyet házilag barkácsolni. Elfelejtettem a
szerszám
nevét, de létezik. A külső fele ráfexik a lemezre, a belső meg amellett,
hogy
illeszkedik ebbe, térben kitér, nem kell egyszerre kiszakítania a lemezt.
Egy
finommenetű csavar húzza össze a két felet, és középen meg is vezeti őket
egymáshoz képest. Akkor praktikus ilyet venni, ha főleg helyszíni
szerelésnél
adott lyukakat kell kialakítani kész, festett, felszerelt pl lemezajtókon,
hogy
még egy nyomógomb vagy ilyesmi felkerüljön.

Nagyon frankó kis szerszám, láttam használni is. Kifúrják az ajtót pl 8-as
fúróval, aztán ezzel kész is lesz a pl 22-es lyuk villámgyorsan, forgács és
sorja nélkül.

Engem is érdekelne a szereszám neve, bár én a helyszínen igen ritkán
csinálnék
ilyet. Tömszelencékhez meg nyomógombféle eszközökhöz, potméterekhez
alapvetően
ezeket a lépcsős fúrókat használom.