[Epitesz-barkacs] kisflex + 115-os korfuresz vagotarcsa = 9 ujj

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Sze. 27., K, 00:26:16 CEST

Hofferek Attila wrote:

> koszonom, egyelore ugy nez ki megmarad. csontkepzodes meg verkeringes
> elindult
> rendben.  a kovetkezo kerdes hogy fog-e mozogni, meg fogok-e erezni
> vele. ha nem,
> levetetem, koloncnak ne legyen ott. :-)

Most olvasom, mi történt, hát ha nem is lettem rosszul, de igen szar volt
elképzelni is.

Mekkora részt sikerült levágni?

Ha van vérkeringés, és az izület nem lett sehol szétcseszve, csak az inak
elvágva, azokat összerakták gondolom, és össze fognak forrni.

Az idegek érdekesek. Aszongyák, hogy az ideg nem pótlódik.

Egyszer egy kb mai 5 Ft-osnak megfelelő darabot levágtam a hüvelykujjam
hegyéből. Nem meló közben, csak egy darab szalámit vágtam, és a baromi éles kés
síkjába esett az ujjam vége.

Elsőre meg se találtam a darabot. Hát persze, mert a késen maradt. :-)
Amikor meglett, megpróbáltam visszailleszteni, és rögzíteni. Marhára vérzett,
ezért nem sikerült pontosan. Másnap a sebészeten épphogy megnézték, bekötötték
újra, de aszonták, nem fog visszanőni, le fog jönni.

Nem lett igazuk, rendesen visszanőtt, de egy darabig nem volt érzékelése, tök
érzéketlen volt. Na de aztán az érzékelés is kezdett előjönni. Nem tudom, hogy
meg hogy nem, de az idegek egymásra találtak. Először egy fura, zsibbadt
érzékelés letet, aztán egyre jobb, mára meg tök normális. Pedig vagy 2mm-rel
arrébb, és nem is pont a megfelelő szögben (tehát a darabka lehet, hogy
elfordulva került a helyére) lett felrakva. Úgy látom, hogy ha sikerült volna
pontosan illeszteni, a legkisebb eltérés se lenne a korábbi, ép állapothoz
képest. Most van kis eltérés, de funkcionálisan tökéletes, érzékelésileg is. Az
ujjlenyomatom biztos nem a régi. :-)

Sok beszédnek sok az alja, szóval, ha elsőre nem fog érzékelni, attól még nem
kell úgy dönteni, hogy el kell távolítani. Hónapokba vagy még több időbe is
beletelhet, míg az idegek valahogy egymásra találnak. Vagy nem is egymásra
találnak, hanem újra nőnek, a fene tudja. Csak türelem!