[Epitesz-barkacs] Csavar függeszkedéshez

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2012. Ápr. 16., H, 09:19:57 CEST

Sziasztok!

Egyáltalán nem biztos, hogy beton van fölötte.
Lehet áthidaló is, amit Te betonként érezhetsz, ha megfúrod. Ilyet a '70-es
években csináltak.
Régebben láttam ajtó fölött, ablak fölött deszkát és fölötte enyhe ívű
boltívet.
De láttam olyat is, ahol csak deszka volt és fölötte csak normál téglafal.
Még régebben fa áthidalót is használtak. Ez a tömésfalas házak idejében
volt.

Az elmúlt évtizedben ilyen áthidalókat szoktak berakni:
http://www.proidea.hu/papateszeri-teglaipari-209898/bakony-keramia-nyilasathidalo-280236.shtml
Szerintem ezt nem szabad megfúrni.

Láttam áthidaló helyett olyat is, hogy bezsaluzták és helyben kiöntötték a
nyílászáró feletti részt betonból.

Szóval meg kellene vizsgálnod, hogy valójában mi van az ajtó fölött.

Milyen vastag a fal az ajtó fölött?
Mikor készült?
Ezen kérdések alapján, már lehet tippelni, hogy mi van fölötte. De az csak
tipp és nem teljesen megbízható.

Üdv. Tibi