[Epitesz-barkacs] Csavar függeszkedéshez

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 17., K, 22:30:16 CEST

k_tibor wrote:
> Hát, az ajtó fölött alig van meg 50 cm.
> Ezek szerint mégsem olyan egyszerű az egész. Akkor mégis csak
> jobb lenne egy vízszintes rudat rögzíteni a két ajtófélfa közé. Erre
> mi lenne a jó megoldás? Néha a Lidlben árulnak ilyesmit, de a rögzítő
> csavarok rövidek és vékonyak. Éppen csak a fába rögzíti az egészet,
> biztosan nem ér be a falig.

Csak a partszélről:
Nem tudom, milyen ajtóról van szó, de ha pl két asztalosszorítót ráfognál az
ajtófélfa felső, vizszintes részére, aztán rácsimpaszkodnál, rángatnád, mintha
az egészet ki szeretnéd tépni a helyéről, meglepne, ha sikerülne akárcsak
megmozdítani is. Szóval egy normális ajtófélfa bármelyik részére jópár kis
csavarra rögzített vaslemezdarab, amire rá van hegesztve az a valami, amibe bele
akarsz csimpaszkodni, az örökéletű lenne.

Csinálj próbát a csavarra: fogsz egy 20mm vastag lécet, beletekersz egy olyan
csavart, ami nem is megy át rajta, a fejét megfoghatóra hagyod (nem tekered be
teljesen), fogsz egy harapófogót, és megnézed, mekkora erővel lehet kitépni.
Elsőre csak húzod, szerintem az istennek se fogod tudni kihúzni. Aztán le a
harapófogó fejét a fára, és úgy, ahogy kell, és érezni fogod, hogy nem kis erő
kell a kihúzásához. Nyomot fog hagyni a harapófogó feje a fában.

Na most, képzeld el, hogy oldalanként van monduk 10-15 csavar, és egyszerre
kellene kitépni!

Persze lehet keresztbe is valami rúd, annak a rögzítése is lehet hasonló. Csak
akkor ugye csökken az átjárható magasság.

Vagy félreértem az egészet, és attól félsz, hogy maga a fal dől össze? Ettől
valahogy nem tartanék.
Attól sem, hogy a tok kijön a falból 1:1-ben. Ha használat közben azt észlelnéd,
hogy megmozdul, akkor rosszul rakták be. Biztos lesz rés a tok és a fal között,
ott telenyomod purhabbal, miközben ki kell támasztani az ajtófélfát keresztben,
hogy ne tudja benyomni a purhab, ezáltal becsukhatatlanná téve az ajtót. Megköt
nem túl sok idő alatt, és csak roncsolással lehet a továbbiakban kiszedni a
tokot. :-)