[Epitesz-barkacs] Csavar függeszkedéshez

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 24., K, 14:16:14 CEST

Acs Gabor wrote:
> De ha csak ferdén húzod, miért nem a falhoz rögzíted?

Gondolom olyat szeretne, hogy amíg nem elég erős, addig a húzásirányú erő
közelebb van a vizszinteshez, mint a függőlegeshez, de aztán egyre jobban alá
akar lépni. Végül lehet, hogy az erő már függőleges, de a teste még
vizszintesközeli. Akkor lehet rövidíteni pl a kötelet vagy mit, és végül eljut a
sima húzódzkodásig.

Szóval a falnak nehéz "alálépni".

(Én meg régóta tervezek egy olyat, hogy végtelenített kötél kifeszítve két kerék
között, az egyik fékezve van állítható módon. A kötél folyamatosan húzható, és
ha már nagyon erős lett az, aki csinálja, elérheti a saját súlyát a fékerő. Én
csak pár kilóval csinálnám, de azt folyamatosan, mondjuk fél órán át. Most már
sejtem, hogy leginkább az idegeimet venné igénybe, ahogy a gépen sétálás is az
utcán sétáláshoz képest iszonyat idegörlő. Pedig a kötelet már megcsináltattam
hozzá jóideje, szóval előbb-utóbb a masinát is elkészítem.)