[Epitesz-barkacs] Kaputelefon?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 30., H, 13:45:36 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Lehet, hogy tényleg a vezeték nélküli csengő a leggyorsabb megoldás.

Szerintem is, de olyat kell választani, aminek a beltéri egysége hálózatról
megy. Vagy még jobb, ha aksi is van benne. (Az enyém elemes volt, de sűrűn
kimerült, és mivel a kültérit belülre, de elérhetőre szereltem, hogy ne
szórakozzanak fele a gyerekek, ezért az egyik rokon úgy jellemezte, hogy
látogatóbiztos csengő. Kívülről nem látszik, belülről nem hallatszik. :-) )

Na szóval beleraktam két lepukkant NiCd aksit, amik jól szuperálnak, ha
állandóan töltve vannak. Aztán bele a hálózat egy soros RC-vel, aztán graetz és
zener. Évek óta tökéletes, az aksik valahogy rendbejöttek, ezért mindig szól, ha
megnyomják a gimbet, és ha kimarad a hálózat, akkor is működik.

Persze a hagyományos csengő se működik, ha nincs hálózat, szóval lehet, hogy ez
nem olyan nagyon fontos. Ezért a konnektorba dugós beltéris elég jó lehet.

Azért a beltérit kell állandóan feszen tartani, mert az állandó vételi
üzemmódban van, szóval minden elemet elég hamar lezabál. A kültéri csak akkor
működik, amikor megnyomják a gombot. Sok éve bírja egy 9V-os elem.