[Epitesz-barkacs] Kaputelefon?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 30., H, 16:00:04 CEST

cst wrote:
> a lepukkant 2db NiCd a  GP-powerbank töltőn 3,2W
> ez 48Ft/kWh mellett 111Ft/hó

Na jó, nálad. :-)
Nálam meg vagy 100 vagy 47nF-os kondi megy a hálózat felé, nem emléxem. Tegyük
fel, hogy 100. Ez ugye kb 7mA. Kb 4-5V lehet az egyenfesz, legyen 5, az 35mW. Ez
évi 0,3kWh. :)

Maga a táp nem elég arra, hogy akku nélkül megszólaljon a csengő. Szóval mindig
akkuról szólal meg, de ez a táp az akkukat (2db AA, ha jól emléxem) szépen
karbantartja.

Lehetne konnektor nélkül is, pl meg kellene tekernem naponta valamit, amitől egy
kondi feltöltődik pártíz V-ra, onnan táplálkozna, de értelmetlen. Ez a
konnektorfüggőségi paranoia ma már tök baromság, mert akármit is csinál valaki,
akár a pusztában egyedül, az a holmi, ami rajta és nála van, nem lenne rajta és
nála a mai civilizáció összegyűjtött technikája nélkül, amiben ugye a konnektor
is benne van. Én bizony mindenkit magamban körberöhögök, aki a naturális életmód
mellett kardoskodik, és közben tettenérhető minden pillanatában, hogy hazug,
csaló dologról van szó. Akkor is, ha maga is elhiszi.

Más: Mostanság a legkellemetlenebb emelkedő, amin naponta megyek felfelé, olyan
irányú, hogy látom a holdat és a vénuszt (alkonyat táján). Közben azon
filózgatok, hogy ha lenne egy pálya a hold felé, mennyi idő alatt jutnék fel, ha
a levegő meg minden adott lenne pont úgy, ahogy ott épp megyek.

Másodpercenként emelkedek 0,15 métert, ha kurvajó állapotban vagyok. Na jó,
biztos van, aki tartósan (órákig) is tudna mondjuk 0,5m/s-cel emelkedni (80
kilónál ez 400W, szóval eléggé hihetetlen). Maradjunk mégis ennél.
380 ekm/0,5m/s=760millió másodperc. Kb 8800 teljes nap. Ha napi 8 órát menne
felfelé az a valaki, az 26400 nap, vagyis 72 év, nekem meg vagy 250 év lenne.
Kimondható, hogy soha senki nem jutna fel a holdra saját erejéből.  (Tudom, a
számítás sánta, mert csökken a gravitáció, talán a szökési sebesség energiájából
kellene kiindulni.)

Szóval ez a konnektorosdi nagy vívmánya az emberiségnek, mert már eljutott a
holdra annak ellenére, hogy nincs út levegővel meg meleggel. Technika nélkül az
ember totál fogja a földnek. Így is, de legalább nem reménytelen, ha ki akar
rándulni. :-)