[Epitesz-barkacs] Egy vegyi anyag kellene

gyapo gyapo at freemail.hu
2012. Aug. 13., H, 10:46:13 CEST

> egyébként bármi más jó, csak karcálló legyen. meg matt.
> (régi fényképezőgép optika tolórekeszét kellene bemattfeketítenem,
> amit írtam, az az eredeti eljárás)

Nekem talán van valahol salétromsavam, de nem biztos, volt pár költözés közben,
és különben is Kecskemét-Pest viszonylaton elküldeni...
Viszont van pár galván könyvem, pl. Losonci Peto Tihanyi Galvanotechnikai
zsebkönyv:
Fekete színezés sárgarézen:
réz(II)karbonát 454 g
ammónium-hidroxid       946 cm3
víz     2365 cm3
T= 80 C
fixálás: 2.5 % NaOH oldatban

Vagy pl. Stefan Sekowski_ Galvanizáljunk otthon:
víz     100 ml
kálium-poliszulfid      3 g
ammónium-klorid        1 g

De ha galvanizálunk, akkor már sokféle fémréteg felvihető (ón, cink, vas, ólom), amik esetleg
könnyebben feketíthetők, mint a réz.

Ezek szulfid vagy oxidréteget hoznak létre legtöbbször, dörzsölés ellen
szerintem nem elég kemény, fényesedni fog.

Üdv.: gyapo