[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Aug. 13., H, 12:50:35 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Lecseréltem egy gázfűtésű tartályos bojlert villanyra. Mindkettő 120
> literes. A rasnya flexcsöves bekötés helyett megcsináltam szépen,
> krómozott rézcsővel, sarokszelepes elzáróval az elején.
> Két hét után elkezdett hangot adni. Ha a mosdónál elzárják az egykaros
> csapot, néhány másodperces morgással nyugtázza.
> Mi a fenétől lehet?

Meg kéne nézni a lefújószelepet. Úgy, hogy leveszed róla a csövet, ami levezeti
a vizet a csapba vagy akárhova.

Lehet, hogy a hirtelen elzárástól, amit a karos csapok tudnak produkálni,
túlnyomás keletkezik, és megnyílik ez a szelep. És mivel a bojlerben van
légbuborék, sőt, maga a tartály is képez egyfajta rugalmasságot, és tömegek is
vannak, ezt rezonálva teszi.

Persze ez csak egy tipp. Szóba jöhet még egy wc-tartály töltőcsapja, vagy más
is. Pl a mi még a hix-tippen is előkerült, hogy vannak ilyen vízlengések kifelé
is, és ha a vízóra körében nincs visszacsapószelep, akkor a vízmérő csak az
egyik irányt "számolja", ezért jelentős vízfogyasztás-többlet mutatkozhat
anélkül, hogy bármi hibára gyanakodna a felhasználó, és abszolút nem tűnik fel.