[Epitesz-barkacs] kozvilagitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Aug. 28., K, 15:47:03 CEST

gyapo wrote:

> Az biztos, hogy ha egy átlagos városi kimegy egy sötét helyre és
> fölnéz az égre, akkor dob egy hátast, mert ilyet még nem látott.

Sőt, ha ismerek 1-2 csillagképet, a fényszennyezett helyen láthatót, egy olyan
helyen, ahol 50-szer több csillag látszik, úgy belevész a kavalkádba, hogy nem
könnyű megtalálni.

> Kecskemét nem egy világváros, de 20 km-ről akkora fénykupolája van,
> hogy ihaj, mintha hajnalodna. Az űrből is látszik:
> http://www.nightearth.com/index.php?lat=46.680562&lng=19.574621&z=8

Sajnos most pont nem jön be az oldal, de majd nézelődök, mert itt látható, hogy
más helyek is megnézhetők.

Minek kell az eget világítani, nem értem.