[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Dec. 3., H, 14:22:17 CET

A közelben vasútépítés folyik.
Véletlenül sikerült megfigyelni közelről egy ilyen masinát. Fantasztikus egy
dög!

Egyszerre két vasbeton-talpfa :) alatt krampácsol összesen 16 lenyúló
micsodával.
Valami érzékeli, hol van a talpfa, ott megáll, elvégzi a feladatot, odébb mozdul
egy osztásnyit..., de nem az egész mozdonyszerű cucc, csak a krampácsoló egység.
Az egész gép kb egyenletes sebességgel halad.

Eddig nem olyan különleges, bár egy másiknál az egész dög
mozdul-megáll-mozdul-megáll..., abban tuti tengeribeteg lennék hamar, ha nekem
kéne vezetnem.

Ami meghökkentett: a krampácsolóegység a mozdonyszerű gép hátsó része felé van
inkább, és előtte a síneket megfogja oldalanként 2-2 (összesen 8) peremes kerék,
és maga alatt felemeli a sínpárt vagy 5 centire a krampácsolás idején
talpfástul. Erre nem gondoltam, hogy ilyet is tud.

Már csak arra kéne rájönni, hogy csinálják meg, hogy az egész pálya olyan szépen
hullámmentes legyen. Nem vettem észre, hogy valami lézer vezetné a gépet, ami
persze még nem zárja ki, hogy van valami ilyesmi. Az egyik új sinen már járnak a
vonatok, sokkal-sokkal csendesebb, mint a régi. Persze nem csak sineket
cseréltek, hanem az egész hóbelevancot újonnan építették, tehát talajmunka, új
bazalt zúzottkő, egy új híd is épült. Most szedik fel a régi két sínpárt, és
bontják a régi hidat.

A Strabag csinálja, marha nagy erőkkel, éjjel-nappal nyomatják, hétvégén is.
Fene gondolta.
(Csak azért kellemetlen nekem, mert elzárták a kedvenc átjárómat, ami a Duna
felé vezet a pataknál.)