[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Dec. 3., H, 15:28:54 CET

Zsolt wrote:

> A krampácsolást azt halgattam éjjel nappal, mert még éjjel is szedték
> síneket.

Az nem lehet, mert maga a krampácsolás nagyon haladós. Szerintem az egész új
szakaszon 1 nap alatt végeztek per sínpár. De persze más zajokat bőven
produkáltak már az elejétől.

Nem a Gerinc utcában laksz? Oda hogy hallatszik?

Amúgy összevetem az újabb, piros vonatokat, amiknek tárcsaféke van, a régiekkel,
amiknek a kerekét fogja satuba öntöttvas pofákkal a fék. Valami elképesztő
zajbeli eltérés van a két módi között.

Régen a sínközeli lakótelepi házakban a duna felé eső lakásokban lakóktól
lehetett olyat hallani (egészen konkrétan egyet ismerünk is), aki az
öngyilkosság gondolatával is foglalkozott, annyira nem bírta a zajt elviselni.
Ha az összes vonatot, kocsit, beleértve a tehervonatokat is, ilyen tárcsafékesre
cserélnék, talán abszolút nem is lehetne hallani csukott ablakok mögül, de a
nyitottakon át is elenyésző lenne a hangjuk. Vajon van erre valami távoli esély,
hogy minden vonat, minden kocsi ilyen legyen?

Milyenek vannak pl amerikában, japánban stb?