[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Dec. 3., H, 19:51:59 CET

Vajk Fekete wrote:
> pedig a vasuti agyazatnam tenyleg az a lenyege, hogy elromlik benne a
> kozuzalek.
>
> az adja a rugalmassagat, rezgeselnyelo kepesseget, hoggy a
> sarkukkal-elukkel tamaszkodnak egymason a kodarabok. ahogy kopik le
> az ele, meg tomodnek el a kozte levo resek a belemosott porral,
> tormelekkel, ugy romlik el a rugalmassaga es tomorodik fixre. azert
> sullyed meg, mert nem tudja mar kirugozni a vonat sulyat.

Ezt olvastad valahol, vagy csak gondolod?

Mert hogy a régi sineken lehet megfigyelni leginkább, hogy szinte rugózik az
egész, ahogy foleg a mozdony rámegy. Ha közelrol nézi az ember, látható, hogy
centi nagyságrendu a süllyedés, aztán visszaemelkedik.

Majd megfigyelem az újnál, hogy ott mi az ábra. Nekem gyanús, hogy pont ez az,
ami jó mereven áll, de majd elmesélem, mit láttam.