[Epitesz-barkacs] Szobatermosztát

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2012. Dec. 5., Sze, 13:12:16 CET

> Csak olyasmit hallottam, hogy ezeknek az okos termosztátoknak  van egy
> tanulási folyamatuk, amikor megtanulják, hogy kb. mennyi fűtéssel
> mekkora hőmérsékletemelkedést érnek el, milyen időfel-lefutással. Na,
> ezt veri keresztbe a cserépkályha.

Tudtommal a tanulási folyamat az egész rendszer időállandóit keresi, a
cserépkályha meg csak egy zavarjel ebből a szempontból, attól nem nő vagy
csökken az időállandó. Én még azt sem látom, hogy miben különbözik attól,
hogy most éppen kisütött a nap, vagy esik az ónos eső.

> Más: nekem nem lángmodulációs régi kazánom van, sima kétvezetéses
> termosztát-jelet tud fogadni. Itt is segít a PIx szabályozás?

Nekem is sima kétvezetékesen van, egy Honeywell, valami tizenéves típus
vezérli. A pontos típusára nem emlékszem, de egy hétre napi hat időpontra
lehet ezt is beállítani. Szerintem nagyon tuti.

Aztán majd Vajk elmagyarázza, hogy rendesen hőszigetelt házban nem érdekes
ez az idő szerinti állítás :-), de a mi házunk nem ilyen.

Palasik Sándor