[Epitesz-barkacs] kisflex "tokmány"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Dec. 18., K, 21:42:26 CET

Hofferek Attila wrote:

> A sarokcsiszolonak az egyenes haverjat hogy tudjak megtartani az
> emberek? Gyakorlatilag ugyanez az elrendezes.

Régen volt egy olyan balesetem, hogy ilyen elrendezésű koronggal akartam két
réz-sín közötti, mindössze 10mm-es közt (ahova másik sín kell bemenjen)
megcsiszolni.
Egy pillanatban olyan szerencsétlenül szorult meg, hogy kidobta magát, ráfordult
a csuklóm hátuljára, és úgy belemászott, hogy ömlött a vér. Szerencsére inak meg
efféle nem sérült meg, de a nyoma máig megmaradt.

Ellenben az a módi tök jól használható, hogy bárhogy be van fogva a fúrógép, és
abban van egy ilyen tépőzáras micsoda, amire nagy választékban kapható,
hajlékony korongokat lehet felrakni. Ehhez viszont nem kell a flexnél szokásos
befogási mód. Lehet kapni olyan, tengelyes akármiket, amiken rajta van a tépőzár
egyik fele. A másik fele lehet mindenféle durva csiszolókorongtól egészen a
rongyszerű polírozóig sokminden. És persze nagy előny, hogy a fúrógép
fordulatszáma széles tartományban állítható a flexhez képest. De az nagyon
ritka, hogy kézből használnám. Simán befogom a satuba az oldalirányú fogantyúnál
fogva. Az a fekete műanyag (ABS, ha jól sejtem) állatsokat kibír.

Biztos jó a mosógépmotor is, csak marha nagydarab, kövér. Akkor jelentene ez
akadályt, ha drótkorongot (fazékkorongot) akarok befogni, és bizonyos daraboknak
a tokmány irányába kéne elférnie, hogy a ficakban is tudjak vele tisztítani. A
fúrógép vékonyabb sokkal.