[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 11:20:25 CET

Cser Tamas wrote:
> 2tonna téglával 400-500 celsiusra felmelegedve tobbet tarol
> mint 2tonna ( 2000liter ) 90celsiusra felmelegitve (szerintem)

Az lehet, de a tömegkályha 2 tonnájának csak a töredéke melegszik fel 4-500
fokra.
A samott fajhője különben kb negyede a vízének.

Arra én is kíváncsi lennék, hogy ugyanaz a hőtárolás melyikkel olcsóbb. A
samottnál is ugyanaz a gond: nem nagyon lehet az egész hőfoktartományt
kihasználni, mert ugye ha jól fűt teszemazt 400 fokos belső hőfoknál, akkor 80
foknál már nem fog szinte semennyire fűteni. A víznél annyiban jobb a helyzet,
hogy ott technikai kérdés, mi a kihasználható hőfoktartomány. Ha bent 22 fok
van, akár 30 fok körüli hőfokig le lehet menni a vízzel. Másrészt a víz hője
oszlopszerű tartályban úgy is elhasználható, ahogy egy bojlerből történik:
fentről vesszük a vizet, és alul keveredésmentesen tápláljuk vissza a lehült
vizet, így szinte az utolsó pillantig forrót vehetünk ki. Illetve fűtésnél
fordítva lehet eljárni, felül keveredésmentesen betölteni a forrót, alul meg
kivenni a hideget a fűtőalkalmatosság felé.