[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 15:46:46 CET

Balázs Bámer wrote:

> Most hallottam egy Pál Feri előadáson, hogy ez a sors azért nem
> véletlen. Ezek az emberek nagyon lényeges engedélyeket nem kaptak meg
> gyerekként. Itt nem arról van szó, hogy nem mehettek le focizni, hanem
> nem alakult ki kezdeményezőkészségük, önbizalmuk, saját akaratuk
> érvényesítése stb. Amíg volt valaki, aki fogta és tartotta őket az
> átlagember szintjén, elvoltak, de aztán lesüllyednek, ha ez megszűnik.
> Legalábbis nekem ez jött le. Nagyon mélyre ható segítség kell ezt
> utólag gyógyítani.

Nekem is gyanús, hogy a dolog nem egyszerű, nem akárki lesz ilyen sorsú.
Az is valószínű, hogy sok ember van, aki eleve a küszöbön él, úgy értve, hogy
már csak egy kis momentum hiányzik ahhoz, hogy teljesen ellehetetlenüljön.

Ugyanakkor ismerek itt olyan, feltűnően magabiztos fazont, aki úgy hajléktalan,
hogy közben simán besurran ide-oda, és ha rajtakapják, igen gyorsan futott
korábban. Aztán lehet, hogy valaki elkapta, és valami doronggal vagy vasrúddal
széttörte a lábát, sokáig volt gipszben. Egyszer én is beszóltam neki, miután
ellopott egy halom sokerű kábelt, hogy ha elkapom, szarrá töröm kezét-lábát,
erre visszaszólt, hogy gyorsabban tud ő annál futni. Kedvem lett volna ott
helyben agyba-főbe verni.

Aztán látok másfajtákat is a dunaparton. Sátortábort csinálnak, és szerintem a
kutya se bántaná őket, ha nem rondítanák szét az egész környéküket. Tele van
szeméttel vagy 100 méter hosszon a területük, iszonyat, mimindent halmoztak fel
ott. Mindössze 3 sátorról van szó. Láttam odamenni fiatalokat, tehát azok is ott
laknak. Nem vagyok biztos benne, hogy azok a holmik, amiket vittek, vásárolt
holmik voltak, vagy ajándékok. Szóval ez egy nagyon kellemetlen kérdéskör, és
nekem fogalmam sincs, hogy lehetne/kellene megoldani. A fentiekkel ellentétben
az a gyanúm, hogy sokan ezt választották életmódnak, és elveszik, ami kell
nekik. Vagyis van bennük erőszak rendesen, és hozzá fizikai erő is. Ezekre nehéz
mondani, hogy önbizalomhiány meg ilyesmi problémájuk van. Találkoztam pl
teszkóban koldulóval (a kocsiszázasért kuncsorgott) fazonnal. Nálam 30 évvel
fiatalabb volt, láthatóan jobb fizikai állapotban, a ruhája is jobb volt az
enyémnél. Be is szóltam neki, hogy nem szégyelli-e magát, és hogy inkább neki
kéne nekem adnia. Kéregetni kényelmesebb, mint dolgozni. Persze nem kapott
tőlem, de biztos van, aki adott.