[Epitesz-barkacs] naplopo.hu szerinti Mekk Elek hőcserelő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 5., V, 07:31:41 CET

Cser Tamas wrote:

> egy kis "igazítás" miatt meg kellett bontanom a hőszigetelést :-(

Amit aztán nem állítottál helyre.

> kb 180liter  víz van a vízköpenyes részeknél meg, meg 40 liter a
> tágulásiban ( az 500 v. 1000 literes pufferek még nincsenek )

180 liter? Hát akkor ez egy jókora kazán! Eredetileg nem kis házhoz való
lehetett.

> pár m2-nyi " heraklith " ( hungarocell van a 2 külső cementkötéses
> fagyapot között )

Vagyis a hungarocell réteg még kevesebb, mint 5 centi. Ez nem egy kellemesen
használható anyag. Ráadásul, ha valamelyik fele vizet kap, aztán megszárad,
akkor kunkorodik az egész. Én bizony simán hungarocellt használtam volna,
esetleg, ha van forró rész, oda kőzetgyapotot, azután hungarocellt. Össze is
lehet "szögelni". Úgy kell, hogy purhabbal toldani-ragasztani, és a két anyagban
ferdén, különböző irányokból vasdrótokat lehet dugdosni, így alakzáró módon ezek
rögzítenek, a purhab meg az összes hézagot kitölti.

> igen, a 3fokozatú keringető legkisebb fokozata pótolta a
> vastagcsöves gravitációt, szóval "ennek ára volt (van)"

De ez a hő hozzájárul a fűtéshez. Azért biztos, hogy csak pártíz wattról van
szó, nemde? Világításra többet használsz. Persze az is hozzájárul a fűtéshez.