[Epitesz-barkacs] CO monoxid erzekelo tesztelese hazilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 8., Sze, 09:55:32 CET

Találtam adatot arra, hogy milyen koncentráció milyen hatású:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9nmonoxid-m%C3%A9rgez%C3%A9s

Hááát, ezt a 0,02...0,08% körüli szintet biztos nem könnyű érzékelni. A füstölők
meg egyebek lehet, hogy sokkal durvább koncentrációt adnak, és ha arra
megszólal, ettől megnyugszunk, az megincsak egy hamis biztonságérzetet
jelenthet.

Palackozva is található, de a palackban töményen van jelen.
A LINDE rendelkezik CO előállító üzemmel. Kiderül a honlapjáról, hogy rengeteg
célra használják. Rá lehet kérdezni, hogy esetleg pici palackban is van-e. 0,1%
alatti koncentráció előállításához valami dobozban egy dezodoros flakon méretű
gázból istentelenül sok kísérlet kijönne. Úgy csinálnám, ha nekem kéne, hogy van
egy lufi két nyílással. Egyik a doboz felé, a másik a palack felé.
Először a lufit felfújjuk a palackból ismert térfogatot előállítva, aztán a
tartalmát beleürítjük a másik, ismert térfogatú dobozba, amiben a tesztelendő
érzékelő is van.

De az a gyanúm, hogy csak jókora palackban kapható, és nem vehet akárki.
Ellenben kellő engedélyek beszerzése után vállalkozásként lehetne ilyen
ellenőrző tevékenységet művelni. Gyanús, hogy nem lenne egyszerű a dolog, és sok
kockázat van benne. Pl a vállalkozás által ellenőrzött készüléket használó mégis
meghal CO mérgezésben.