[Epitesz-barkacs] vezetékes víz hőfok 1,2m mélyen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 11., Szo, 17:53:03 CET

Balázs Bámer wrote:

> Hőszigetelted az aknádat? Én 3-4 rétegben régi szőnyegdarabokkal
> befedtem az összes vizes cuccot, alul melegíti a föld. Máskor

Ártani nem árt, de ha szabályosan van elkövetve az a vízóraakna, nem szabadna
abban megfagynia a víznek, hacsaknem sokáig nincs megnyitva csap a házban. Az
talán többet számít, hogy mennyire illeszkedik a teteje. Ha nagy résekkel van
csak lefedve, persze, hogy lefolyik a hideg levegő, és a sosem áramló vizet el
tudja fagyasztani.

Itt volt olyan tél, hogy abszolút nem volt teteje a vízóraaknának, persze nem a
teljes kereszmetszete a lebúvónyílás. Akkor se fagyott el, bár lehet, hogy azon
a télen nem voltak -20 közeli hőfokok.

Ellenben volt, hogy úgy értem haza (éppen begipszelt kézzel kórházbó), hogy már
messziről láttam, hogy nagy gőzölgés van az udvaron. Amikor közel értem, láttam,
hogy bugyog a víz a vízóraaknából, ömlik szét a francba, és tényleg nagyon
gőzölgött. (Bámulatos, mennyire melegnek számít a víz a téli hideghez képest.
Akkor még nyilván nem hőszivattyúzta a vízművek.) Rájöttem nagynehezen, miről
van szó: beleesett valami nagyobb kavics (közel volt sóder), és eltalálta a
leeresztőcsap karját, és kinyitotta.

Találtam egy 20-as L-acéldarabot, azzal próbáltam érzésre megtalálni a
leeresztőcsap karját. Látni nem lehetett, mert a vízfelszín ugye nagyon háborgó
volt. Negyedóra kapirgálás után meg lett, és sikerült elzárni.

Lehet, hogy ma már szarabb az ábra, mert a vízművek lehűti a vizet? Abban a
talajban, ami itt van, sosem éri el a fagyhatár a fél métert. Onnan is tudom,
hogy vannak helyek, ahol ennél nem mélyebben megy a cső, és még sosem fagyott
el.