[Epitesz-barkacs] Vaskályhát elzárni...?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 12., V, 22:59:21 CET

Szaniszló Zsolt wrote:

> KÖszönöm.
> A CO szivároghat elzárt kályhánál nagyon jó huzatú kéménynél is?
> Egyébként egy nagyon kicsi kályháról van szó, max. 1-2 kisebb hasáb
> fér el benne egyszerre.

nem tudom, kéménye is válogatja, meg szélviszonyok.... Ha le van zárva, akkor
már nem lesz elég meleg, lehet, hogy a kéményben se lesznek forró gázok, amik
miatt akarna nagyon huzat lenni.

Ha kicsi a vaskályha, akkor nem érdemes elégetlen holmit hagyni benne. Úgy sincs
hőkapacitása. Inkább adja le a hőt, és a falak, berendezési tárgyak... tárolják
el, amit leadott.

Régen szoktak olyat is csinálni, hogy felraknak a kályhára egy 20-30 literes
mosófazekat, aminek a hőtárolására alapoztak, de ez is szerintem egészen
jelentéktelen.

Szóval én leégetném teljesen a fűtőanyagot a kályhában, aztán zárnám el, hogy ne
vigye ki a kémény a szobából a meleget kicsit se.