[Epitesz-barkacs] kiolvasztás ( Re: vezetékes víz hőfok 1,2m mélyen )

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 13., H, 15:44:09 CET

Cser Tamas wrote:
> olyan kitétel mellett lehetne a szabványban, hogy pl. napi 200
> liternél kevesebb fogyasztásra tervezett esetben kellene

Megint nem jófele mész.
Ha naponta 20 litert használsz csak el, de azt úgy, hogy óránként egy litert,
akkor nem fog befagyni. Ha meg 5 naponta 100 vagy 10ezer litert, de 5 napig nem
moccan, és kint rohadt hideg van, be fog fagyni. Pedig átlagban a második
számnál bőven több a fogyasztás, mint napi 200 liter.

Vagyis semmiféle szempontot nem tudok jelenleg elképzelni, ami miatt bárkit is
kötelezni lehetne valami sokkal spécibb vízóraaknára. Ami várható: ahogy a
villanynál is, előbb-utóbb semmiféle egyedi cumó nem lesz megengedve. Mindenki
köteles lesz a készen vehető vízóraaknát beépíttetni, és punktum.

Ennek a fél méteres átmérőjű cuccnak hőtechnikailag nagy előnye van. Kicsi a
hideggel érintkező felület az egész felülethez képest, és az is hőszigetelt,
szóval valszeg a büdös életben nem fagyna be semmiféle talajnál Mo-on.

Kérdés, hogy ez a műanyag cucc elbírja-e, hogy pl egy huszontonnás teherautó
rálép a kerekével. Vagy van-e olyan, ami elbírja. Gondolom a személyautó kerekét
elbírja a műanyag. (Nálam úgy alakult, hogy kénytelen vagyok rámenni autóval.)