[Epitesz-barkacs] Szivas vizszerelessel

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2012. Júl. 21., Szo, 19:04:14 CEST

Sziasztok!

Szinte minden variációban létezeik flexibilis cső (az a fémharisnyás),
csak rendszerint éppen az nem kapható, ami a legjobb lenne:(. Ezért
inkább önkiszolgálóban rakd előre össze. A szűkítőkből is van sárgaréz
elem egészen normális kinézetű. Minél kevesebb darabból álljon, mert
minden darab növeli a költséget. Ha találsz hozzá megfelelő végű
fittinget, akkor az ötrétegű cső is használható, de komolyabb hajlítást
csak pl. hajlítórugóval szabad elvégezni.

Nekem a szerelők utáni szerelvényezésnél egy bizonyos garnitúra
félcollos sárgaréz kiállás és egy bizonyos fajta sarokszelep és egy
bizonyos fajta teflonszalag használatánál 6 menetet kellett tekernem a
csap menetes részére, ekkor még éppen nem csúszott meg a teflon a
rászorítástól, és az utolsó 1 menetet már elég nagy erővel kellett
kulccsal ráhúznom. Több azonos típusú csatlakozásnál már érdemes előre
kísérletezni.

Tapasztalatom szerint ennél sokszor jóval több (15-25) menetet kell a
szalagból feltekerni, de nagyon fontos, hogy a menet fel legyen
érdesítve (néha már eleve így árulják), és ne legyen túl vastag a
teflon, mert akkor megcsúszik, vagy túl vékony, mert akkor meg eleve
ereszt és az egész laza marad, a csap nyitáskor/záráskor eltekeredik.

Sajnos a szalagok közt van olyan, ami nagyon ócska és csak sokadik
kísérletre találod el, hogy még éppen jó legyen a tömítés.

A teflonzsinór aranyárban van, viszont úgy lehet vele dolgozni, hogy ha
használtad már, minden egyéb gagyinak tűnik ...

A jó minőségű (az a hengeres dobozos) kenderkóc faggyúval tökéletes, de
azt is el kell találni, hogy mennyi kell rá, és szabadon szerelve a
kitüremkedett kócot nehéz esztétikusan eldolgozni (drótkefe). Cserébe a
menetek közé jutó víztől a kóc megdagad és még jobban tömít, és akár
évek múlva is egész fordulatot enged igazítani szivárgás nélkül.

Üdv
pi