[Epitesz-barkacs] Kad epites hazilag

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2012. Júl. 24., K, 03:48:24 CEST

Hali!

Nem. A gel-coat az pont egy ellenálló réteg. Amire gondolsz, az az
algagátló festék, az külön meg fel időnként (kb. évente) a hajóra. A
gelcoattal az a helyzet, hogy amikor egy formába készült cuccot
csinálnak, akkor először felviszik a gélt, és utána megy bele a gyanta
meg az üvegszövet. Így amikor kikerül a sablonból, akkor kívül egy
külön megmunkálást már nem igénylő szép síma réteg van.

A gél fontos szerepe még, hogy védje a külső hatásoktól, úgymint UV
meg a víz a dolgot. A poliészter gyanta magában nem vízálló
hosszútávon, valójában az árát kivéve minden tekintetben rosszabb az
epoxinál, de jóval olcsóbb, ezért nagyobb dolgokat abból csinálnak.De
pl. az UV-t az epoxi sem bírja, azt is kell festei, vagy bevonni
valamivel. De expoxival simán működik, hogy pl. valamaiből megcsinálod
a vázat (fa, hungarocel, stb.) és azt bevonod üvegszövettel, majd arra
különbőző töltőanyagokkal ellátott epoxit viszel fel és még simára is
csiszolod a végén majd fested, nagyon szép felületet kapsz.

Amúgy, ha már erről van szó, itt egy csomó jó leírás:
http://www.westsystem.com/ss/use-guides/
A The Gougeon Brothers on Boat Construction könyvet érdemes megnézni,
az is letölthető itt, ugyan elvileg hajós felhasználásról szól, de
bármilyen üvegszálas műgyantás kérdésben jól használható.

Szabolcs