[Epitesz-barkacs] áthidaló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Jún. 5., K, 22:03:59 CEST

vajk fekete wrote:

> amugy a szokasos eljaras az I gerenda betetele ket oldalrol
> nemegyszerre, es utanna alatta a nyilas kivagasa.

Itt ez most marha nehéz lesz, mert két 25-ös fal egymás mellett szorosan, ha jól
sejtem, ezért aztán ha a hozzáférhető oldalon berakják a gerendát, akkor a
túloldalán már szinte lehetetlen.

Ha a födém jóval feljebb van, szerintem egy statikus meg tudja mondani, hogy
natúr kibontható-e teljes egészében a nyílás akár az áthidaló hosszában is azt
feltételezve, hogy a fölötte lévő téglák egymást kellően tudják támasztani.

Ha ez nem megy, én azt tenném, hogy kívülről kibontani a fél falvastagságot,
elkészíteni az áthidalót (akár öntött betonból, akár oda való áthidalóból, de
úgy, hogy biztosan felvegye a terhet majd.

Azután egyszerűen kibontani az ajtónyílást teljesen, meg a fal másik felén a
leendő áthidalót, aztán oda való szerelt vasat készíteni, kizsaluzni, vagy
áthidalót berakni, és úgy kizaluzni alulról, majd a korábban berakott áthidaló
felett készített lyukakon át kiönteni betonnal.

Az is lehet, hogy ha a hozzáférhető oldalakról beraknak áthidalókat kb 2/3
vastagságig, az véglegesen is megfelel. Talán ez lenne a legegyszerűbb.

Mellesleg elég valószínűtlen, hogy 25 centi vastag fal lenne a teherhordó.