[Epitesz-barkacs] vízoszloplengés Re: vízcsőben lengedezes

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2012. Már. 4., V, 10:04:18 CET

közben keresés közben a "vízoszlop lengés" és "vízoszloplengés"
meghozta a választ, egy beépített visszacsapószelep
a vízmérőn oda- visszairányuló mozgást megakadályozta,
most egy deci vízveszteség sincs azon a műanyagcsöves
házi vízrendszeren, aminél naponta 30liter vízszivárgást jelzett
Ez havi (30*30liter) majdnem 1m3 veszteség majdnem 700Ft-ot jelent

a www.miviz.hu -n találtam a megoldás okát
a műanyagrendszereken a társaságunk a mérősítést a vezetékrendszer
átalakításáig nem javasolja.
[...]
"...vízoszloplengést idéz elő, mely a vízmérőn oda- visszairányuló
mozgást okoz.
Ilyen öblítőtartálynál a vízmérő utánszerelt visszacsapó szelep
beépítését ajánljuk ezzel elkerülhető ez a zavarójelenség."